torstai 15. marraskuuta 2012

Maanantai, en ollut töissä vaan "kipeä".
Tiistai, lähdin töistä aikaisin pois.
Keskiviikko, kutsunnat joiden jälkeen en jaksanut mennä töihin.
Torstai, pari tuntia töissä.

Torstai, se päivä kun on etelän-sylin kahvihetki missä olen käynyt välillä purkamassa oloani. Siellä on pystynyt puhumaan riisin (=ex-kihlattu, oli pakko keksiä joku nimi) sairauteen liittyvistä asioista, saanut ymmärrystä sekä toista näkökulmaa asioihin, siellä on tuettu mua läheisen roolissani ja mikä ehkä hienointa, olen saanut tutustua (ainakin jollain tasolla) siellä aivan mahtaviin ihmisiin.

Tänään lähdin sinne sillä ajatuksella että käyn heittämässä moikat ja kertomassa että ollaan erottu riisin kanssa. Eihän mulla ole sinne enää mitään menemistä kun se syömishäiriökin poistui mun elämästä. Ei siinä ihan niin käynyt, sain kuulla että olen edelleen tervetullut ja että olisi outoa jos yhtäkkiä vain näin lopettaisin siellä käymisen. Hui, välittääkö ihmiset siellä musta jollain tasolla?

Okei, kyllä mäkin olen alkanut välittää ihmisistä siellä. On tuntunut pahalle kun jotakuta on ahdistanut, on ollut iloinen kun on kuullut askelista kohti parantumista. En ole tainnut koskaan ilmaista sitä kunnolla siellä, mutta kyllä etelän-syli ja varsinkin ihmiset kahvihetkessä muodostui aika nopeasti tärkeäksi tukiverkoksi ja tärkeiksi persooniksi joista välittää. Ensimmäisen kerranhan kävin noissa kahvihetkissä heti kun olin saanut tietää riisin syömishäiriöstä, en ollut edes vielä puhunut asiasta riisille.

Etelän-syli ja ihmiset siellä tekevät todella arvokasta työtä, suuren suuri kiitos sinnepäin ja myös kaikille ihmisille kahvihetkissä <3

Tänään kahvihetkestä lähtiessä soitin mummolle ajatuksena vain varoittaa että olen tulossa lauantaina käymään, mummo alkaa heti kysellä että mitenkäs asunto ja tuleeko riisi mukaan ja miksi ei nyt tule? Puhelimessa en osannut alkaa kertomaan meidän erosta, sen takia mä itseasiassa olen ylipäätänsä menossa sinne että kertoisin että ollaan erottu.

Isälle en ole ilmoittanut, pitäisi varmaan mutta en oikeen osaa kun siitä on tullut viimeaikoina niin etäinen. Isä asuu Turussa ja käyn siellä aika harvoin koska on niin paljon työkiireitä/kaikkea muuta joten mun ja riisin erosta pitäis varmaan kertoa soittamalla mutta en oikeen osaa, mistä mä alottaisin ja mitä mä sanoisin?

Ollaan riisin kanssa koitettu vähän jutella jotain tynkää, veistää tikusta asiaa mutta aina kun puhutaan niin mulle tulee ihan mielettömän paha olo. Pää ei vaan yksinkertaisesti taida olla vielä käsittänyt kunnolla sitä että ollaan erottu. Mun pitää välillä taistella sitä vastaan etten sanois jotain tyyliin "rakastan sua", "hyvää yötä kulta <3" tai jotain muuta mitä nyt ei sanota kun ei seurustella. Kävelen kotiin äidin luokse niin tuntuu siltä että menen sinne vain muutamaksi yöksi ja kohta pääsen taas riisin kainaloon, vitut pääsen.

Tulee nälkä mutta ignoraan sen, en jaksa tehdä ruokaa tai laittaa tikkuakaan ristiin ruuan etsimiseksi. Asiakas lähettää sähköpostia ja pommittaa tekstiviesteillä että miksi työssä ei näy edistymissä, en jaksa välittää. Pitäis pakata muuttotavaroita mutta ei kiinnosta, ei jaksa.

5 kommenttia:

  1. Minusta tuntuu ihan luonnolliselta jatkumolta, että käyt noissa Sylin tilaisuuksissa. Jos saat sieltä tukea. Olet hajalla, koska syömishäiriöinen tyttöystäväsi jätti sinut. Mikset siis saisi käydä siellä? Olet kuluttanut kaikki voimasi taistellaksesi tyttöystäväsi syömishäiriötä vastaan ja siksi nyt uupunut. Vaikka ero sinänsä ei olisi syömishäiriöstä johtunutkaan. Mielestäni sinun kannattaa käydä noissa tilaisuuksissa, jos tunnet saavasi sieltä henkistä tukea.

    VastaaPoista
  2. Voi ihania sanoja kirjoitit ja siis sä oot niin mahtava persoona, lämmin, ihana, kiltti ja hyväsydäminen. Olisi suuri vääryys ja liian outoa, jos et kävis kahvihetkessä. Mä ainakin välitän susta ja toivon, että surus helpottaa jonain päivänä ja jaksat paremmin. Mietin, että voisitkohan saada töistä hetken edes sairaslomaa? Tuntuu, että voimas on aivan lopussa :( Tuntui niin pahalta katsoa sua kahvihetkessä, kun selkeesti olit sisältä ihan rikki, vaikka jaksat olla niin vahva silti <3 Olis tehnyt mieli halata! Toivottavasti tuli edes parempi olo hetkeksi, kun kävit siellä ja toivottavasti tuut aina, kun siltä tuntuu, että pitää päästä kahvihetkeen juttelemaan :) Ja jos sulla on se mun sähköposti tallessa, sinnekin voi privaatisti laittaa kuulumisia ja purkaa fiiliksiään, koska sä tunnut jotenkin...no läheiseltä ja välitän kuin ystävästä! Muistathan ettet ole yksin!
    Ymmärrän tuonkin, ettei jaksa tehdä ruokaa, kun on surua ja kun ei vaan jaksa, ois varmaan hyvä olla jotain nopeaa kaapissa, että sais vaikka väkisin jotain pientä alas, että jaksat fyysisesti. Anteeksi, en nyt ala huolehtia liikaa ja saarnata, tuli vaan mieleen. Ei sitä aina tee mieli syödä, se on normaalia jopa tuommoisten fiiliksien kanssa!
    Oot ajatuksissa, toivottavasti nähdään taas pian!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei saatana neljä kertaa jouduin laittamaan äskeisen kommentin vahvistuskoodin ennen kuin meni oikein, LOL :D Nolo. Vaikka ei ole syynä krapulaa, ei ole verensokerit alhaalla, vointi hyvä. WTF :D Hahahha. Vois opetella tavaamaan...mut joskus noi vahvistuskoodit on epäselviä :p

      Poista
    2. Mitäs tähän voi nyt oikeen sanoa... Öh, kiitos <3

      Kait sieltä töistä lomaa heruis mutta sitä varten pitäis jaksaa käydä koululla ja sitä ja tätä, enkä oikeen jaksais kun koulu ja työpaikka on niin kovin kaukana toisistaan.

      Kyllä mua siellä kahvihetkillä tulee varmasti näkemään jatkossakin, ei ehkä vaan niin usein mitä nyt olen käynyt. Sieltä lähtiessä mieli on aina parempi kuin tullessa <3

      Hui, on mulla se tallessa mutta en mä varmaan mitään osais kirjottaa. *ujo*

      Tuli tyhmä tarve lukea toi kommentti uudestaan ja uudestaa, vedet silmissä : D

      Poista
    3. Okei ja osaisit sä varmasti kirjottaa, osaat sä tännekin :D Tosin oonhan mä pelottava, niin en ihmettele, haha! Mutta sanoin vain siksi, että saa mulle kirjottaa siis, ei tartte miettiä!

      Voi sua <3

      Poista

Jos tunnistat mut tai jonkun näistä teksteistä: olet tervetullut kommentoija, mutta pidä tunnistus omana tietonasi.